website maken
Hosting   |   Templates   |   Domeinen   |   SEO   |   Adverteren   |   Geld verdienen


E-mail adres website instellen: uitleg en tips

Wanneer u uw e-mail van uw website gaat organiseren zijn er een aantal basiszaken die u moet kennen.
Wanneer u een domein heeft aangeschaft kunt u e-mail ontvangen en versturen vanaf het mailadres: "....@uwdomein.nl"
Waarbij op de puntjes een door u zelf gekozen woord kan komen te staan. Zo kunt u gemakkelijk uw e-mail al in categorien indelen door bijvoorbeeld voor klanten het emailadres "klantenservice@uwdomein.nl" aan te maken en voor reclame doeleinden bijvoorbeeld "marketing@uwdomein.nl".

Waarschijnlijk heeft u bij uw hostingpakket een webmail service waarmee u uw e-mail kunt ontvangen en verzenden. Aangezien dit meestal niet de meest gebruiksvriendelijke programma's zijn kunt u het beste uw e-mail ontvangen en verzenden via Outlook of Thunderbird of uw Gmail account instellen om een ander e-mailadres te kunnen gebruiken.

Outlook / Thunderbird

Met Outlook (standaard geinstalleerd op Windows PC's) of Thunderbird kunt u e-mail opslaan op de harde schijf van uw PC en verzenden. Hiervoor dient u een zogenaamd pop-account aan te maken en uw e-mail client hiervoor in te stellen.
Nadeel van deze methode is dat u min of meer gebonden bent aan 1 PC. Wanneer u e-mail ontvangt en verzend vanuit een webmail applicatie zoals Gmail heeft u uw e-mail altijd bij de hand.

Versturen vanuit Gmail

Gmail is een zeer gebruiksvriendelijk webmail programma van Google. Mooi aan dit programma is dat u uw account kunt instellen zodat u e-mail kunt ontvangen en verzenden vanaf een ander e-mail adres.

In plaats van "...@gmail.com" kunt u dus ook email verzenden en ontvangen vanaf "....@uwdomein.nl"

Voordat u dit in Gmail kunt instellen moet u eerst alle e-mail door laten sturen naar uw Gmail adres. Dit kunt u doen in het beheerpaneel van uw hostingprovider.

Vervolgens gaat u naar "settings" of "instellingen" rechtsbovenin het scherm nadat u ingelogd bent in Gmail. Vervolgens gaat u naar het tabblad "Accounts" en klikt u op de link "Add another email adress" of: "ander email adres toevoegen".
Vervolgens volgt u de daar aangegeven stappen. Na de validatie kunt e-mail versturen en ontvangen vanuit Gmail met uw officiele mailadres.


Website maken    |    Linkpartners    |    Veelgestelde vragen     |    Sitemap    |    Contact

De Website Hulp © 2007 | Disclaimer